måndag 14 mars 2011

Trött

Bebis sover andra luren för idag. Skönt. Den första varade i över en timme så det har ändå hänt något bra med sovningen.

Vi är rätt trötta idag, lilleman och jag. Eller, framförallt jag måste jag väl erkänna. Har inte orkat oss ut ännu, men det gör väl detsamma när det ändå bara är jämngrått ute.

Efterrätt vid bebislunch idag var blåbär (blandat med banan). Höjdare! Inte lika mycket höjdare tycker mamman sen när bebis kräks upp blåbär. Allt blir lila. Säkert svårt att få bort blåbärsfläckar i tvätten också, känner det liksom på mig.

Ikväll, eller senare i eftermiddag kanske det heter, ska vi simma igen. Det gillas. Snart har bebis simmat klart en hel kurs och avancerar till steg två. Det innebär frivilliga dyk. Undrar just vad som menas med frivilliga dyk?

För övrigt har jag alldeles för mycket kakor i huset. Och jag är alldeles för dålig på att låta bli att äta dem. Ingen som är fikasugen?

1 kommentar: