fredag 18 mars 2011

Feminist javisst?

Okej, jag erkänner. Jag är oftast bara jämställd när det passar mig. Den här veckan har jag t ex inte varit särskilt jämställd när

1. skötbordet blev skevt och behövdes skruvas till
2. banken behövdes kontaktas för att vi ska få det där jäkla lånelöftet
3. det blev halvt om halvt stopp i avloppet i duschen

Då är det ganska (läs väldigt) skönt att ha en man i sin närhet, som fixar biffen. Herr Visser är ljuvlig som plockar fram verktygen och skruvar till skötbordet, pratar med banken och låter supersmart när han ställer alla de rätta frågorna, står och pumpar med avloppsjucken (hur skumt låter inte det?) och får loss den där äckliga slemproppen i avloppet. Min man är bäst, helt enkelt. Puss.

1 kommentar:

  1. De är allt bra att ha ibland de underbara männen... får jag låna Sander när jag hittar spindlar i lägenheten? :-)

    SvaraRadera