måndag 7 mars 2011

Kött é gôtt

Då var det konstaterat. Min son är då rakt inte någon vegetarian. Inte för att jag har något emot vegetarianer, om jag inte själv hade så svag karaktär vad gäller god mat (där jag anser att kött ingår) så skulle jag själv kunna överväga att bli det. Men nu är det så, att ju mer kött jag för in i bebismåltiderna, desto godare verkar han tycka att det är! Och har dessutom insett, att ju grynigare maten är, desto renare bebis vid slut av matning. Idag testade vi köttfärsröra på kalvfärs. Mumma.

Annars har bebis inte någon bra dag. Ovanligt gnällig. Kanske håller han på att dras in i min förkylning? Vad vet jag. Men för säkerhets skull gick vi till apoteket och inhandlade näsdroppar. Köpte även en ny nappflaska (som herr Visser kommer tycka var onödig och dyr). Så nu kan bebis få vatten i en nappflaska av annan färg än de han får ersättning i. Hoppas på stor utveckling på vattendrickarfronten.

Ytterligare nyheter i bebisväg är att vi nu bytt nappstorlek. Jodå, så nu har lilleman nya fina nappar! Gröna såklart.

Och för övrigt är jag än så länge mycket nöjd med dagens kaloriintag. Gällande mig själv alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar