lördag 5 mars 2011

Nya tider, härliga tider

Härlig dag. Började däremot inte lika härligt. Bebis var hur pigg som helst redan runt sextiden. Lyckades mutmata honom lite och fick sova till halv nio. Härligare. Men kände mig ändå inte pigg. Efter god frukost som herr Visser gick och handlade kändes det bättre.

Härligheten stegrades ännu mer av att det kändes som vår ute. Vi stoppade prinskorven i vagnen och gick och fikade med familjen P/B. Härligt härligt.

Väl hemma försökte vi städa. Det gick sådär. Men vi kom igång åtminstone så imorgon slutför vi. Jajjemän. Sen lagade herr Visser mycket god och uppskattad middag. Och jag bestämde mig för att imorgon ska jag börja räkna kalorier (det är ju alltid så mycket bättre att börja imorgon) samt att jag är värd en ny (onödig) telefon. Jodå. Härligt.

Det enda ohärliga måste jag säga är att det är riktigt tråkigt att städa, min förbaskade förkylning som är som värst såhär innan jag preparerar mig med nässpray igen, hur illa svenska folket röstar (ja, jag sitter framför mello nu igen) samt hur jobbigt och omständligt det ska vara att slösa pengar på onödiga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar