tisdag 1 mars 2011

In Norrtälje town

Igår spenderade jag och och prinskorven halva dagen på ett tåg. Fem timmar Göteborg-Stockholm är lite väl. Enda plusset var att det fanns bra med plats för barnvagnen, jämfört med hur bökigt det var sist vi åkte X2000.

I alla fall, bebis verkade tycka att det var helt ok att åka tåg. Han startade resan med att prata mycket högljutt, så jag kände att jag nästan tyckte att han var lite pinsam. Folk ler lite "förstående" åt vårt håll. Som tur var somnade han in ganska snart. Men sen vaknade han för att roa sig med att bajsa. Två gånger. Eftersom det är så lätt att byta blöjor på ett tåg. Första vändan orkade jag inte ens leta upp ett skötbord så vi krånglade oss in på världens minsta SJ-toalett och försökte byta blöja på ett nedfällt toalettlock. Kände mig smått galen som ens påbörjade det uppdraget. Men det gick. Andra gången letade vi åtminstone upp ett skötbord.

Här hemma i Norrtälje town har vi det himlans bra. Många famnar som kan bära på prinskorven. Och ingen pappa som trängs med oss i sängen... men vi saknar honom allt ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar