onsdag 23 mars 2011

Ligg ner, sitt upp

Slutkörd. Ligger just nu nedbäddad i mina härligt rena, nybäddade lakan och känner mig fullständigt slutkörd. Det är ett himla jäkt att vara mammaledig ska ni veta.

Antingen har jag blivit riktigt dålig på att komma ihåg saker (ehh, ja det har jag), blivit riktigt dålig på att uppskatta och planera min tid (sämre åtminstone) eller så är jag helt enkelt överambitiös. Idag hade jag tre olika dejter inplanerade under dagen.

1. Promenad i Slottsskogen med bästa mamma A och bästa mamma E. Kände mig genast i underläge för att min bebis låg i liggdelen i vagnen och deras bebisar satt i sittdel (för allt är ju en tävling, eller hur!?). Viftade bort med att bebis trivs ju så bra med att ligga i vagnen. Inte hela promenaden dock... Mycket trevlig förmiddag ändå! Synd bara att jag var tvungen att rusa vidare.

2. Kortare promenad och fika med mammorna och bebisarna från min BVC-grupp. Återigen i underläge då bebis fortfarande är ensam om sin liggdel. Såhär dags på dagen avskyr han den. Han ska SITTA! Farligt det här med grupptryck bland bebisar. En av dem kryper nästan, så det blir väl nästa sak som bebis ska ge sig på.

3. Bio med fagra H. The King's speech. Sevärd. Colin Firth är alltid sevärd, och här gjorde han även en fantastisk roll. Fin film. Tips.

Så, efter allt rännande med barnvagn inser jag att Slottsskogen är ganska kuperat ändå och att bebis ska få åka i sittdelen imorgon. Har meckat ihop en åkpåse som faktiskt verkar bra. Dessutom inser jag att jag inte ska planera in så många dejter på samma dag. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar