söndag 20 mars 2011

Morgonvanor

Jag är inget stort fan av bebis nya morgonvanor. Både igår och idag har han vaknat alldeles för tidigt. Det är inte direkt fantastiskt att vakna av bebistjut och inse att klockan är 06:14. Det blir inte mer fantastiskt av att man själv har varit partymänniska kvällen innan eller att man inser att bebis faktiskt tycker att vi ska ta morgon nu. Och herr Visser, han bara sover.

I morse blev jag till slut så trött och uppgiven efter att ha bytt kissig blöja som läckt, matat med välling och försökt vara sovtråkig samt vaggat bebis i famnen, så jag la honom i vår säng och vände ryggen till. Runt åttatiden insåg bebis att det var lika bra att sova lite ändå, mamma och pappa var ju ändå så tråkiga. Tack. Men jag är ändå kolaseg i huvudet idag.

Tur då att päronen är på visit. De tog efter en sen frukost med sig bebis ut i vagnen på promenad. Herr Visser drabbades av plötslig bilångest och måste åka och tvätta bilen. Kvar ligger jag i sängen och myser. Kanske man skulle sova lite?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar