fredag 25 mars 2011

Något nytt

Fin fredag. Heldag i stan. Bebis har däckat, mamman är småtrött. Och snart väntar besök i form av bebismorbor och hans M. Finfint!

Shoppade loss ganska så fint. Blev kläder åt både mig och bebis. Bra jobbat! Men hade jag haft koll på att det var lönefredag så hade jag kanske inte lika ivrigt satt mig på bussen in till stan. Man blir liksom lite av en andra klassens medborgare när man ska trängas med folk tillsammans med sin barnvagn. Hemskt besvärlig blir man åtminstone.

Men trevligt var det, eftersom vi hade en mammadejt inplanerad! Är inte alls avundsjuk på mamma E som har ett nybyggt hus på gång... eller mamma S som snart flyttar in i sitt nya hem... var är mitt hus då!?

Nej, nu laddar jag med kaffe i soffan. Ska svänga förbi affären innan jag hämtar upp bror och M. Ser fram emot en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar