söndag 3 april 2011

Veckans fika

Ok. Jag är bra på att fika. Men den här veckan som gått har jag nog varit fikornas vecka över andra. Tror bebis och jag fikat med sällskap i stort sett varje dag. Har till och med lyxat till frukostarna nu i helgen (fast det gör vi ofta på helgen, herr Visser och jag) och fått härlig cafékänsla på morgonen.


Världens bästa bebisfikare.


Bebis har också lärt sig att fika. Han fikar på både majskrokar och smörgåsrån. Men majskrokar är ju bäst. Numer ingår de i skötväskans standardsortiment.





Veckans insikter:

  1. Vi behöver inte gå till samma bebisfik varje gång vi ska fika på stan. Glädjebubblan är ett mycket bra alternativ till Green & Rum.

  2. Morotskaka må vara väldigt 90-tal. Men det är gott. Speciellt egengjord. Sugna bör skynda sig innan gårdagens äts upp.

  3. Jag älskar frukost. Helgtid förtjänar man en extra lyxig frukost.

  4. Bebis älskar majskrokar. Majskrokar är sjukt kladdigt och klistrigt.

  5. Att åka på husvisning med låga förväntningar är bra. Man blir positivt överraskad. Herr Visser blev lite kär i dagens objekt.


Dagens lyxtillbehör till frukosten - turkisk yoghurt
med honungsrostade havregryn och hasselnötter.
(Jo, jag rostade själv i morse.)

1 kommentar:

  1. Men gud så gott det lät med så mumsig frukost! Ni har det alltid så mysigt, det är väl därför vi trivs så bra i ert sällskap kanske :-)

    SvaraRadera