fredag 20 maj 2011

Bekänner färg

Jag fick helt plötsligt för mig att jag måste göra en lista. Jag verkar ha en böjelse för just listor.

I alla fall. Jag tänkte göra en tipslista över mina bästa TV-serier just nu. Är fortfarande ganska uppslukad av ett par serier som lämnat mig med enorma cliffhangers så de färgar säkerligen listan. Såhär ser den ut:

  1. The Good Wife
    Mycket bra, helt enkelt. Det är skam att Julianna Margulies inte fått göra stora roller innan.
  2. Bones
    För att hon är så knäpp. Mänsklig och på samma gång omänsklig. Och kär.
  3. Grey's Anatomy
    Vilken kvinna älskar inte en sjukhusserie där dramatiken flödar? (Nej, jag generaliserar inte...)
  4. True Blood
    Jag vet, jag har gått på vampyrtjafset.
  5. White Collar
    Småroligt och småspännande med en stilig smörklick i sitt esse.
  6. Off the Map
    Som Grey's Anatomy. Fast i djungeln.
  7. Californication
    Fascinerande med sjuka människor.
  8. Fringe
    Ett slags Arkiv X à la 2000-tal.
  9. Blue Bloods
    Ja, nån kriminalserie måste man väl följa. Och är Tom Selleck med så väljer jag helt enkelt hans serie.
  10. Private Practice
    För att det är en spin off på Grey's Anatomy. Bara därför.

Och det här var ändå bara de tio bästa. Varför ägnar jag så mycket tid åt detta? Jag säger det igen, finns det serie-rehab?

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag visste inte att jag hade en seriejämlike i min närhet! :)

    SvaraRadera
  3. Jag känner att jag ligger efter. Just nu är det bara Rederiet som jag kollar på...

    SvaraRadera
  4. jag ansluter mig till skaran seriejämlikar :-) Fast jag finner sällan tid att se några serier längre...

    Vi kör ju hårt på Dallas just nu jag och min man. Dallas bör varje människa ha sett. Kan man annat än älska texasdialekten och de skäna 80 tals frisyrerna? :-)

    SvaraRadera