tisdag 21 juni 2011

Vänd om

Ja, jag gillar Tradera. Men nej, jag gillar inte alla som köper saker av mig. Speciellt inte när de ska krångla för att de inte vill betala frakt. Idag traskade jag och bebis snällt upp till Redbergsplatsen (fick för övrigt väcka honom för att få ner honom till vagnen) eftersom en köpare ville möta mig där klockan tio. Väl framme inser jag att jag inte har telefonen med mig. Smart. Efter 25 minuters väntan kokar jag och styr kosan hemåt igen, samtidigt som jag i huvudet dikterar ett och annat som jag vill tala om för den här fantastiska köparen. Strax efter att vi kommit innanför dörren ringer telefonen. Och eftersom jag tvärvänder och blir en mes så löser sig allt. Men förjävla krångligt var det.

Nu glömmer vi det och blickar framåt istället. Nu efter lunch brummar vi bilen till Landvetter, bebis och jag, för att hälsa på P & C. Och ikväll väntar samkväm med vänner. Jajjemän.

För övrigt är flyttkartongkaoset ett faktum.

1 kommentar:

  1. Du får tuffa till dig Johanna ;-) På tal om flyttkartonger är det bara att komma och hämta sånna hos oss. Mannen sa att de var lätta att få fram ur källarförrådet. Kram

    SvaraRadera