onsdag 15 juni 2011

Duschföljetång

Det är nog inte meningen att man ska duscha när man har bebis. I alla fall inte duscha i fred. Eller i frid.

Även om jag fortfarande plågas av sviterna efter senaste försöket till morgondusch så tänkte jag igår att jag nog skulle göra ett nytt försök ändå. Den här gången med vaken bebis. Men då han är väldigt rörlig och aktiv min lille son, bestämde jag mig för att stänga in honom i badrummet. Insåg även att bebis överdrivna intresse för papperskorgen och toalettborsten krävde åtgärder, vilka bestod i att lyfta dessa utom räckhåll för det lilla vilddjuret. Väl så. Bebis verkade nöjd med att studera badrumsmattan, så mamman klev in i duschen. Det tog inte lång stund innan bebis bestämde sig för att han minsann skulle duscha han också!

Jag måste säga att det är inte helt lätt att försöka hålla en bebis utestängd från en dusch med svängdörrar. Speciellt inte samtidigt som man tvättar håret. Två schamponeringar fungerade hyfsat. Men då jag vid ursköljning av balsam slappnade av något insåg jag mitt misstag allt för sent. Bebis hade lyckats med sin plan. Han duschade nu han också. Med kläderna på.

I framtiden kommer jag nog gå oduschad. Alternativt klä av bebis innan duschen sätts på.

2 kommentarer:

  1. Hi hi hi kan riktigt se hur nöjd lilleman ser ut sittandes i duschen med kläderna på :)

    SvaraRadera