tisdag 26 mars 2013

Tre fjärdedelar

Snart har 30 hela veckor gått av den här graviditeten. Det innebär alltså att det är bara 10 veckor kvar. Plus eller minus lite tid såklart, man kan aldrig vara säker... Det är verkligen annorlunda att vänta tvåan än att vänta ettan. Med ettan var jag helt uppslukad av att vara gravid, all tid gick åt till att planera för bebisens ankomst. Det var så mycket som skulle inhandlas och organiseras, vi skulle bestämma oss för en barnvagn och komma överens om vad bebisen skulle heta. Nu känns det som att det funderas ganska lite över tvåan. Vi har knappt diskuterat namn (även om åtminstone jag vet vad jag gillar bäst och ettan tycker att det räcker bra med 'bäbis') och både vagnar, kläder och andra tänkbara attiraljer finns i överflöd. Att så lite fokus ligger på bebisen i magen beror väl på att ganska mycket fokus hamnar på det barn som faktiskt redan upptar vår tid. Men ändå... ganska skönt att inte gå och vänta hela tiden ändå!

Jag kan även konstatera att med barn nummer två blir magen bra mycket större. Eller så kommer jag helt enkelt inte ihåg hur det var förra gången... Men jag känner mig större nu! Dessutom känner jag mig mer obekväm. Det är tungt att gå i trappor, magen är i vägen hela tiden och benen svullnar. Tvåan är även ordentligt duktig på att sparkas och ibland känns det som att det är rena utbrytningsförsök som pågår.

Trots detta är det ändå bra härligt. Snart har vi en bebis! Har snusat lite på grannbebisen ett par gånger som inte är mer än ett par veckor gammal och ja, längtan har blivit bra mycket större av det. Ge mig min bebis nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar