måndag 29 april 2013

Vintern rasat och tiden rusar

April är över. April var en riktigt förkyld och allmänt dålig månad. Bihåleinflammation och högt blodtryck. Men nu mås det bra. Men det gick snabbt det här, april redan över? Det är nu allt det där som skulle hända "sen", så långt fram, börjar närma sig. Lugnare schema på jobbet t.ex. (frånsett all rättning som kommer att begrava mig de närmsta veckorna).

Att vara gravid med barn nummer ett innebar för mig att vara helt upptagen med att vänta barn. Allt handlade om att vänta på och förbereda inför bebisens ankomst. Med tvåan är det ganska annorlunda. Jag hinner inte riktigt ägna så mycket tankeverksamhet åt det snart kommer en bebis. Mer än när jag önskar att den lille ska stanna där inne i magen tills det verkligen är dags.

Storebror han hade ju lite bråttom ut. Dels var han tidig, dels gick det snabbt. Om tvåan kommer vid samma tidpunkt som ettan så innebär det att jag och herrn är tvåbarnsföräldrar om en vecka. Galet! Det är ju fortfarande en del som behöver göras. Fixa med spjälsängen, ta ner en massa saker från vinden, kanske packa en liten BB-väska ifall det helt plötsligt händer... kläder till bebis är åtminstone tvättade och ligger i en låda och väntar (vansinnigt små - är bebisar verkligen så små?).

För övrigt är jag väldigt nyfiken på vem det är där inne i magen. Jag håller tummarna för att det är en precis lika underbar unge som ettan. Någon som kryper ner bredvid mig i soffan och säger: "Mamma, du är en sötkorv."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar