torsdag 14 februari 2013

Kära hjärtanes

Ytterligare en hjärtlig dag som passerar helt ofirad. Vi är inte så romantiska av oss, herr Visser och jag - varken till vardags eller till högtid. Om vi nu kan räkna alla hjärtans dag som en högtid?

Jag har nu nått det stadium i havandeskapet där det börjar bli väldigt obekvämt med en växande mage. Sedan några veckor tillbaka börjar det kännas obekvämt att ligga precis hur jag vill när jag ska sova. Till detta har vi nu lagt ett obehagligt tryck under revbenen på höger sida om jag sitter i säckig ställning för länge; eller kör bil för den delen. Jag har glatt mig åt att just detta tryck inte givit sig tillkänna då jag med vilden här hemma kände det väldigt tidigt. Men det var alltså för bra för att vara sant att räkna bort det helt. Bara en sisådär 15 veckor av växande bekvämlighetsbekymmer kvar alltså! Eller om vi ska se det från den ljusa sidan - faktiskt bara 15 veckor kvar tills vi har dubbelt så många barn att älska!

För övrigt firar vi sportlov jag och lilleman. Just idag har vi armbågats med många andra sportlovsfirare i ett badhus. Han älskar att plaska runt vår lille fisk, ville inte åka hem ens efter tre timmars lek. Gissa om han var trött efter det? Till råga på allt var han uppe ovanligt tidigt i morse. Så med lite tur slumrar han innan åtta ikväll; så kanske jag och herrn i huset kan få lite soffmys för oss själva för ovanlighetens skull - såhär på en ovanligt hjärtlig dag och allt!

1 kommentar: