tisdag 5 februari 2013

Allmän egendom?

Då har det hänt. Magpetet. En gravidmage är väl allas mage? Det är ganska fascinerande ändå - de flesta är väldigt noggranna med sina personliga sfärer och är inte alls särskilt intima av sig. Speciellt inte med någon som man inte är nära vän med. Men så kommer en gravidmage in i bilden och vips! så är det helt okej att klappa lite på någon annan. Egentligen stör det mig inte sådär överdrivet mycket, men det tål ändå att kommenteras. Den här gången var det en elev. Ett ganska försiktigt pet, men jag bara tittade på elev i fråga och log lite fånigt/läskigt. Lite svårt att förhålla sig till är det allt ändå.

För övrigt så har de grå hårstråna givit sig till känna såhär lagom till att jag ska bli tvåbarnsmor. Tantig har jag väl varit innan ur vissa aspekter - men grå hår? Jag såg ett idag och blev genast lite deprimerad. Drog bort det fastän jag vet att jag inte borde. Ska bekänna allt för min frisör när jag sitter i heta stolen vid nästa tillfälle. Bekänna färg för att få färg?

2 kommentarer:

  1. vilken tur att jag inte klappade på magen i lördags då. Det var väldigt nära nämligen :-)

    SvaraRadera
  2. På mig klappad det och inte minst kommenteras. Nästan varje dag får jag höra något av någon om min stora mage.
    Jag bryr mig inte, men vet inte heller vad man ska svara.
    - Stor mage!
    -Ehh, ja... Tack..?

    SvaraRadera