tisdag 12 juli 2011

Syslöjdsutvärdering

Så var det dags att ta bort stygnen som tillkom efter fru Vissers flyttskada. Såg i förra veckan till att bli omlistad till en vårdcentral nära mig så jag begav mig när tiden var inne. Men att hamna rätt var lättare sagt en gjort. För det första cyklade jag. Inte någon lång sträcka direkt, men det gick bara uppför. Anlände med ett ordentligt flås. För det andra tog det ett tag innan jag insåg vart jag skulle. Det visade sig nämligen att vårdcentralen låg inne i ett servicehus. Ja, ett hus för gamlingar helt enkelt. Endast en liten diskret skylt märkt Distriktsläkare skvallrade om att jag faktiskt borde hamnat rätt.

Nåja. Jag vågade se på hela tiden som sköterskan pillade bort mina stygn. Men lite läskigt var det allt. Nu är jag tejpad istället. Och hoppas på fint resultat. Men min ärrhistoria skvallrar om att minnet efter glödlampan blir minst sagt märkbart.

För övrigt har vi handlat oss fattiga på småländske möbeljätten idag. Igen. För andra gången sedan flytten. Ändå fick vi inte tag i allt vi tänkt oss. Något glömdes och annat var slut på lagret. Och ytterligare något bestämde vi oss för att köpa begagnat. Kommer nog dröja lite innan vi kan säga att vi är helt i ordning i huset ändå!

Projekt för morgondagen är att få upp gardinstänger. Tror jag. Och så ska vår kära lilla lägenhet flyttstädas. Men det gör ju inte vi. Sådant har jag övertalat herr Visser om att vi betalar andra för att göra. Får åka till pärlan på kvällen och ta avsked. Sentimentalt.

Fortfarande använder vi grillen flitigt, nyhetens behag och allt det där. Så är du sugen på grillat är det bara att svänga förbi Visser Mansion någon kväll. Jajjemän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar