tisdag 26 juli 2011

Snigelfart på det mesta utom bebis

Okej, nu kanske jag kan skriva något faktiskt.

Det här med flytt är helt klart en långdragen historia. Vi slipade, målade och tapetserade som galningar dagarna innan flytt. Sen väl på plats så stannade liksom fixarflöde av. Visst får vi saker gjorda, men det går inte riktigt i önskvärt tempo. Fortfarande har vi ett rum som är kaos, som vi stänger dörren till och inte låtsas om. Men kaoset har minskat, måste jag väl ändå erkänna.

Positiva saker på fixarfronten är att vi fått upp två bokhyllor i vardagsrummet. Nu fattas bara fåtölj och läslampa så är mitt bibliotekshörn komplett! Och skrivbordsalkoven i vårt sovrum är också den fixad. Halleluja, jag får mitt pysseltillhåll! Dessutom har vi beställt skjutdörrar till vårt garderobsprojekt. Och argumenterat vilt om hur mycket plats det behövs för att kunna komma till min sida av sängen... jag vinner, var så säker!

Man får väl säga att det artar sig, helt enkelt. Har även börjat fota för att kunna exponera da haus, men blev avbruten innan jag var nöjd så det får vänta lite till.

Och bebis härjar vidare. Han är inne i glaskrossartagen just nu. På en vecka har han lyckats krossa ett dricksglas, ett cocktailglas (han är svår på sina martinis den där bebisen...) samt en tom glasburk. Han har dessutom lyckats dra ner en (innehållslös) temugg i huvudet och skaffat sig bula och blåmärke, men försvann ganska snabbt.

För övrigt vill bebis gärna ge sig till känna, så here it comes:

xxdcrz4 N BN MJ M MM M M M M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar