torsdag 17 januari 2013

Tvåan

Okej. Blogg var det ja. Alltför lätt att falla in i gamla mönster. Det vill säga - inte blogga alls.

Nu så! Nu tar vi tag i detta!

I morgon är en spännande dag. Då ska jag och herr Visser få se hur det står till med tvåan. Ska bli trevligt att få bildbevis, även om jag inte tvivlar lika starkt på hur det ligger till nu som jag gjorde första gången.

För övrigt lever vi ett vanligt Svensson-liv. Ganska trötta, förvirrade och inte alls särskilt roliga människor. Starkt bevis på det är dagens näst roligaste: Såhär i terminsstart har man inte alltid koll på läget och jag lyckades förtränga hur det nya schemat såg ut och glömde bort min klass. När jag väl kom till insikt var jag 15 minuter sen. Jag skumpade iväg det snabbaste jag kunde till salen och jo - där satt hela bunten och bara väntade. Goingar!

Dagens absolut roligaste stod vildingen här hemma för. Mitt under brinnande matlagning och brödbak anade jag oråd, kontrollerade vildingens bakdel och bad honom sedan gå upp för trappan och tala om för sin pappa att han behövde ny blöja. Vildingen hävdade å det bestämdaste att han inte alls behövde ny blöja. Ändå började han klättra upp för trappan. Halvvägs upp hör jag honom glatt hojta: "Pappa! Jag har INTE bajsat!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar