fredag 18 februari 2011

Tvättstugebetraktelser

Det sägs ju att tvättstugan är största anledningen till att grannar blir osams. Jag är fullt benägen att hålla med. När man spenderar så mycket tid som jag ändå gör med att tvätta vareviga vecka så upptäcker man ett och annat.

Som det här med att hålla tider. Det kanske inte alltid är så viktigt att tömma sin maskin på sekunden. Men jag har ett väl utarbetat minutiöst schema när jag tvättar för att allt ska bli rent och torrt. Och för att jag ska hinna med bebis där emellan. Alla som inte respekterar det har jag ibland lust att sparka ner. Manisk? Ja visst! Men det är så jag funkar bäst i tvättstugan.

Och det här med att lämna tvättstugan så som man helst vill finna den. Man kan ju undra hur det ser ut hemma hos folk... Jag erkänner, jag städar inte så noga efter mig. Men jag torkar åtminstone bort sköljmedel som jag spillt ut över en maskin. Och jag försöker se till så att inga dammråttor stora som hus susar omkring i torkrummet. Lagom kul att behöva städa torkrummet innan man sätter igång fläktarna för att inte få alla andras damm och smuts i sina egna kläder.

Sådär ja. Nu vet ni. Jag hatar tvättstugan. Och för övrigt anser jag att familjen Visser behöver ett hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar